Nu är det bara 36 timmar kvar

Imorgon, söndag, åker jag från Köpenhamn till Paris för att påbörja hämtningen av C'TATI.

Måndag 22/10 bär det av söderut på A10 mot NANTES där jag förhoppningsvis träffar på Madame Annick BESSON och inte minst C'TATI de la BALINGUE!

Efter övernattning i Jenny KUTCHUKIANS stuga så bär det på tisdagen hemåt igen. Vi beräknas komma hem till Sverige och Skåne den 23/10 20.50.

Det är lite spännande och nervigt, jag vet ju inte riktigt hur stor och tung han är. Efter mycket om och men så blev det flygning med SAS (de tar hundar i kabinen som väger 8kg eller mindre - inkl väska/bur). Eftersom jag chansar lite på storlek/vikt (har 1kg att spela på, han vägde prick 6kg i onsdags, dvs 6dgr innan hemresa) kan det sluta med att han får åka i uppvärmt utrymme. Men håller han sig på matchvikt <6,9kg så är det lugnt - väskan väger 1,076kg...

Det är en ganska liten väska (har ingen susning om huruvida han får plats eller ej), men mätt på Gucci (som väger 4kg) så känns det som att det finns utrymme. Väskan är dock anpassningsbar (den är mjuk) både i bredd och höjd och de jag snackat med låter meddela att det viktigaste är att väskan kan justeras i höjd så den får plats under framförvarande stol (måtten på väskan/buren ska vara högst 40x25x20).

Hur det än går så är det
bara 2h flygresa, han överlever.
även om han får åka i bagaget, fortfarande bara 2h flygning, han överlever det oxå - andra djur åker där varje dag...

Håll nu tummarna ordentligt, det känns som att jag behöver det! C'TATI oxå...

/Johan


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits